dinsdag 5 februari 2019

De bosbrosser

'Schrijf eens iets over mij.' 

Ik was een tikje verbouwereerd, toch ook enigzins geflatteerd, want ze had alles gelezen en ze vond het 'jaja, goe, goe..' Ik krijg soms uitslag van die sms-taal van de jeugd, maar als er een compliment in vervat zit, doet het deugd. Willen of niet. 

Plots gaat ze shoppen, heeft ze het over de namen die ze haar kinderen zal geven en haalt ze schitterende punten op school, in een richting waar ik eerst niet voor te vinden was, al ben ik nu zó blij dat ze haar hart heeft mogen volgen. 

Ze wil mijn muts lenen en trekt al eens een truitje uit mijn kleerkast en ik kan alleen maar denken dat het toch niet zo erg gesteld zal zijn met mijn moekes-gehalte. Op haar tippen is ze net iets groter dan ik en het zou me niet verbazen dat ze elke avond voor de spiegel rek- en strekoefeningen doet, net voor ze gaat slapen, om zo snel mogelijk luidkeels te kunnen verkondigen dat ze nu toch écht wel groter is dan ik. 


Ze wil mee gaan bosbrossen, maar een test van Frans, waar ze ook nog eens bijzonder goed op scoort, houdt haar tegen. Toch gun ik het haar zo, om deel uit te maken van een verontwaardigde, betrokken, bezonnen jeugd, met hun eigen mini-revolutie, hopelijk met maximale gevolgen. 

Als ze weet waarover het gaat, mag ze zeker mee naar Brussel, met een groot spandoek waar haar eindeloze creativiteit in alle kleuren van de regenboog vanaf spat. Ik gun het haar zo, om boos te zijn op het systeem en het met een knipoog, al gibberend en giechelend, samen met haar vriendinnen, aan de hele wereld duidelijk te maken. 

Een Greta zal ze misschien niet worden, daarvoor is haar Antwerpse tongval te groot en haar hartje misschien nog wat te klein, maar moedig en bekommerd is ze alleszins en dat alleen al is mijn moederhart zo ontzettend veel waard.

9 opmerkingen:

  1. Ben je op zoek naar een heel echte lening? Het goede nieuws is hier! ! ! Wij bieden leningen aan tegen een rentepercentage van 3% per jaar. LENINGEN voor het ontwikkelen van zaken We zijn gecertificeerd, betrouwbaar ,? betrouwbaar, efficiënt, snel en dynamisch. Contact? ons E-mail: allrisefinancial@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik wil de heer Westwood van apexloans bedanken voor het verstrekken van een lening ter waarde van $64000. als u vandaag een dringende lening nodig heeft, vermijd dan opgelicht te worden door valse online kredietverstrekkers en neem contact op met een legitiem kredietbedrijf via e-mail: apexloans247@yahoo.com

      Verwijderen
  2. Heb je Finance nodig?
    Bent u op zoek naar financiën?
    Bent u op zoek naar een geld om uw bedrijf te vergroten?
    Wij helpen particulieren en bedrijven om een lening voor bedrijven te krijgen
    uitbreiden en een nieuw bedrijf opzetten dat elk bedrag kan variëren. Krijg een lening tegen een betaalbare rente van 3%. Heeft u dit geld / lening nodig voor zakelijke doeleinden en om uw rekeningen te wissen? Stuur ons dan nu een e-mail voor meer informatie neem nu contact met ons op via e-mail: maxcreditfinance@googlemail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heb je Finance nodig?
    Bent u op zoek naar financiën?
    Bent u op zoek naar een geld om uw bedrijf te vergroten?
    Wij helpen particulieren en bedrijven om een lening voor bedrijven te krijgen
    uitbreiden en een nieuw bedrijf opzetten dat elk bedrag kan variëren. Krijg een lening tegen een betaalbare rente van 3%. Heeft u dit geld / lening nodig voor zakelijke doeleinden en om uw rekeningen te wissen? Stuur ons dan nu een e-mail voor meer informatie neem nu contact met ons op via e-mail: maxcreditfinance@googlemail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hello Everybody,
    My name is Mrs Sharon Sim. I live in Singapore and i am a happy woman today? and i told my self that any lender that rescue my family from our poor situation, i will refer any person that is looking for loan to him, he gave me happiness to me and my family, i was in need of a loan of $250,000.00 to start my life all over as i am a single mother with 3 kids I met this honest and GOD fearing man loan lender that help me with a loan of $250,000.00 SG. Dollar, he is a GOD fearing man, if you are in need of loan and you will pay back the loan please contact him tell him that is Mrs Sharon, that refer you to him. contact Dr Purva Pius, call/whats-App Contact Number +918929509036 via email:(urgentloan22@gmail.com) Thank you.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. KREDI TEKLIFI!!! Biz ROBERTO KENNETH KREDI şırketı biz hem uzun ve kısa vadeli kredi finansmanı sağlar. Biz yıl başına% 3 çok düşük faiz oranı, kişisel krediler, borç konsolidasyon kredi, girişim sermaye, Iş kredisi, kurumsal krediler, Eğitim kredisi, ev kredisi ve krediler herhangi bir nedenle güvenli ve gizli krediler sunuyoruz! Biz banka finansmanı için güvenilir bir alternatiftir, ve uygulama süreci basit ve düz ileri. Bizim kredi aralıkları $5.000,00 dan $25, 000000,00. (25.000.000 dolar). Ek bilgi: Biz hızlı genel krediler için özel, gizli ve hizmet odaklı kredi seçimi haline konum. Biz geleneksel kredi kaynakları başarısız olduğunda açmak için şirket konum. Eğer ilgilenen varsa bilgi ile bize ulaşın çekinmeyin e-posta: robertokennety@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Efendim ve Bayan Gerçek bir kredi mi arıyorsunuz? Şirketinizde veya çeşitli projelerinizde finansal yardım istiyor musunuz? Ancak tüm bankalar dosyanızı reddediyor, çok değerli müşterilerimiz bugün başladığımız için şanslı gününüz olduğunu unutmayın. Dünyanın her yerinde ikamet eden dürüst ve ciddi olanların emrinde. Aslında, borç verme kabiliyetimiz, kişi başına 33.000TL ile 200.000.000TL arasında değişmektedir. Kurumumuzun yakınlarında talepleri yapan kişileri garanti etmek. Aslında, Avrupa'nın her yerinde birçok ciddi kişiye yardım etmek zorunda kaldık. Teklifimiz ciddidir Bireyler arasında borç vermenin yasal prosedürü olan prosedürle gerçekleştirebilirsiniz (kıtada ve hatta başka bir yerde bu tür bir faaliyette bulunabileceğimizi gösteren yasal belgeye bile sahibiz). Teşekkürler, kredileri geri alabilmemiz için ciddi kişilerle bağlantıya geçmek istiyoruz. Eğer ilgileniyorsanız, isteğinizi posta ile göndererek bize bildirmekten çekinmeyin: lambertjeandominique53@gmail.com


    Bizim içten selamlarımız.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik zou zonder voorbehoud aanraden om met Frank Loan Services samen te werken, als je op zoek bent naar een hypotheek. Ik heb met veel makelaars gesproken tijdens het online kopen van mijn hypotheeklening.Vanaf het eerste contact kon ik zien dat hij het type persoon is dat ik kon vertrouwen om me te helpen de beste beslissing te nemen voor mij en mijn gezin.Ze bieden zowel korte als lange looptijden lening af binnen 1-30 jaar lening looptijd, met of zonder onderpand maar zonder kredietcontrole en hun diensten zijn snel, betrouwbaar en betrouwbaar omdat ze zijn getest en vertrouwd door mij in tegenstelling tot andere bedrijven. Hun diensten omvatten herfinancieringsleningen, vrachtwagenleningen, onderwijsleningen, studieleningen, persoonlijke leningen, autoleningen, schuldconsolidatieleningen, zakelijke leningen, gedekte en ongedekte leningen, hypothecaire leningen, woningleningen en ze bieden leningen aan tegen een zeer betaalbare rente van 2% geïnteresseerden dienen vriendelijk contact met hem op te nemen via E-mail: k.frankloans@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hallo jongens, ik wil LAPO MICRO FINANCE heel erg bedanken, die me een lening heeft gegeven voor de medische behandeling van mijn zieke kind. Ik ben zo blij om LAPO vandaag te ontmoeten, neem contact met hem op via e-mail als je een dringende lening nodig hebt: lapofunding960@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen