donderdag 17 november 2016

Lieve Sint

Lieve Sint,

Ik schrijf u deze brief van op een berg. Het is niet zo dat ik me ergens op een top heb teruggetrokken om te mediteren (al zou ik dat weleens willen), het is gewoon de berg speelgoed bij ons thuis. Ik zie me genoodzaakt, lieve Sint, te vragen, wat zeg ik, te EISEN, dat u deze berg dit jaar niet groter maakt. Want zeg nu zelf; genoeg is toch gewoon GENOEG? En net als ik weet u dat die lieverdjes van me hooguit drie uurtjes aandacht besteden aan iets nieuws en dat het dan gewoon verdwijnt tussen, juist ja, de rest.

Vandaag heb ik weer eens mogen ondervinden hoe bevrijdend het is om te mogen gooien. Want sinds ik een alleenstaande moeder ben (lees 'single milf') is het containerpark een van mijn favoriete plekken. Heerlijk om voorwerp per voorwerp de juiste container in te smashen, liefst met het nodige lawaai erbij. Wat nog bruikbaar is gaat naar de kringwinkel en bij elk stuk dat er bij ons thuis verdwijnt, voel ik me opgelucht én gelukkiger. 


Natuurlijk zou ik mijn bloedjes dolgraag willen bedelven onder cadeautjes, maar wil ik echt dat het zo'n blijters worden als we zelf zijn? We maken het onszelf zo moeilijk, blijven hollen en doorgaan om onze berg alsmaar groter te maken. Niet enkel meer met speelgoed, ook met een hoop andere troep. 

Als we samen foto's kijken, staan al die vergaarde spullen er nooit op. Enkel prints van mensen en feestjes en onvergetelijke ervaringen op bijzondere plekken. Pasgeboren baby's en buitengewone zonsondergangen. Schelpjes op het strand en afstuderende kleuters. Ondersteboven pret in het park en nog meer feestjes. Om verjaardagen te vieren, in de echtverenigingen, drinkgelagen, festivals, schoolfeesten en zo meer.


Dus liefste Sint, steek wat uitstapjes in uw zak, een extra uurtje tijd en wat meer leut met elkaar. Zodat onze kindertjes later niet op de sofa bij DWD moeten gaan liggen om zich luidop af te vragen waar ze in vredesnaam mee bezig zijn.
Bon, liefste Sint, dat was het zo ongeveer. Hopelijk lezen de peters en meters mee en liefst ook de kerstman en de paashaas. 


Oh ja, voor mij alstublieft een grote zak snoep, liefst van die Mariaatjes, en elke week een keertje dansen, of toch drie keer per jaar.
Ps: brengt u alstublieft uw Pieten mee, want alleen is maar alleen, toch?



Lizz

Geen opmerkingen:

Een reactie posten